De la manera més desenfrenada, divertida i fresca, Sala i Martin ens ofereix una explicació magistral d'economia, per posar-la a l'abast de tothom, aplicar-la a les situacions quotidianes i, en definitiva, per mostrar-la com mai s'havia vist abans: en colors. Divertida, pròxima, entenedora, diferent... Així és l'economia quan en parla un comunicador carismàtic, algú que fa que l'economia deixi de ser gris plom i s'ompli de colors. Xavier Sala i Martin demostra que l'economia enganxa, que no és llunyana i abstracta i que és present en la nostra vida quotidiana. La monumental crisi dels darrers anys ens ha fet veure a tots plegats que, ens agradi més o ens agradi menys, l'economia juga un paper molt important a les nostres vides. Des que ens llevem fins que anem a dormir, la nostra existència està afectada per fenòmens econòmics que, massa sovint, s'escapen a la nostra comprensió: comprem el cafè amb llet per esmorzar, portem els nens a l'escola, anem a treballar a canvi d'un salari, paguem els impostos, rebem serveis públics, patim les conseqüències de les retallades, ens quedem a l'atur per raons que no entenem, anem al supermercat i comprem, decidim si anem caminant cap a la feina o bé agafem la moto, el cotxe o el transport públic, hem de triar entre una carrera o una altra, entre un banc o un altre, entre pagar amb diners o amb targeta de crèdit, entre estalviar en un fons de pensió o fer vacances amb la família, entre demanar un vi car o demanar un vi barat quan anem al restaurant, entre anar de festa amb els amics o quedar-nos a casa i anar a dormir d'hora per anar a córrer demà de bon matí. Fins i tot (si som homes) decidim si apuntem a la mosca que està dibuixada a la tassa del wàter dels lavabos públics! Encara que nos ens n'adonem, l'economia està embotida indestriablement a molts aspectes de la nostra vida i això fa que sorprengui, i molt, el poc coneixement que sovint tenim de tot el que és i representa. A Economia en colors, Sala i Martin explica els secrets dels economistes, els trucs que es fan en la borsa i les estratègies de les empreses, i també es pregunta què vol dir ser ric, com es té una idea, què vol dir «innovar», en què consisteix el capital humà, quina és la història dels diners, i moltes coses més, tot per acostar l'economia al carrer. Perquè l'economia, com les americanes de Xavier Sala i Martin, és plena de colors.