Aquest llibre és una proposta única. Ho és perquè ?ns a la consolidació de la cooperativa Versembrant a casa nostra, la música rap havia estat bandejada a les nostres aules, a diferència daltres països. Mai abans shavia desplegat un estudi tan minuciós de les potencialitats educatives del rap i el hip-hop com la que ens ofereix aquest Dossier. Aquesta aportació conté una proposta de reorientació educativa: la reivindicació duna herència vigotskiana no despullada de tot el seu caràcter revolucionari. I això es concreta en un programa didàctic vàlid per a les àrees de música, llengua, ciències socials..., que aborda la relació entre la creativitat, lactivitat i laprenentatge de forma rigorosa, i en treu partit amb un programa que esprem ?ns a les darreres conseqüències el vincle entre emoció i cognició.
La música rap ens porta a representar-nos lescriptura duna nova manera, en interrelació amb loralitat. I Versembrant amb aquest Dossier hi contribueix reposicionant la veu dels joves a laula, fomentant un nou espai de diàleg amb la realitat i impulsant lanàlisi sociocultural i la re?exió crítica com a hàbit saludable. Interrogar el món des de punts de vista diferents ens ajuda a comprendren la complexitat i el con?icte, com a pas necessari per transformar-lo.
Aquest Dossier, amb conceptes i eines sobre com apro?tar la música rap a laula, és, doncs, a més duna notícia brillant, una oportunitat per reimaginar leducació.