Una mirada rondeja el record dels racons dun país assolat i la guerra. Rasha Abbàs, amb una prosa sorneguera i perspicaç, convoca els perills del dia a dia i els converteix en una bacanal dintimitat lisèrgica.
En aquesta eclèctica col·lecció dhistòries, el duel incessant entre vida i perill cristal·litza en un delirant
catàleg dimatges: caps tallats plantats en un test disseny de laberints durant un viatge en autobús, la visió dels Shilka quan es neda desquena o la nimietat del joc de la ruleta russa per als qui tenen bales suficients.
Abbàs ens proposa un exercici destranyament total de la realitat esmicolada a què sha vist abocada la seva generació: fent ús duna prosa cisellada i elegant, disposa un teixit brillant i obscur de trauma i de paròdia, ens condueix a un món sempre proper i a lensems posat a prova. Un entramat de vellut, tatuatges, presons i cabells de colors impossibles.
Rasha Abbàs (Latakia, 1984) és una escriptora i periodista siriana. Va publicar el seu primer recull de relats, Adam hates TV (2008), que va guanyar el primer premi descriptors joves de la Capital Àrab de la Cultura del mateix any.
Opositora política, es va veure forçada a lexili al Líban lany 2012. Seguidament, es va mudar a Alemanya i va
sol·licitar lasil com a refugiada. El 2014, va guanyar la residència Jean-Jacques Rousseau a lAkademie
Schloss Solitude de Stuttgart, on va acabar el seu segon llibre de relats, La invenció de la gramàtica
alemanya (2016), inicialment publicada en alemany. Lany 2017, va participar al Festival Shubbak de
Literatura Àrab de la Biblioteca Britànica. Hi va presentar la performance Rei de Copes, que investigava sobre les ramificacions culturals i polítiques de Síria i Egipte durant la República Àrab Unida.