EDUCACIÓN Y PATRIMONIO CULTURAL

EDUCACIÓN Y PATRIMONIO CULTURAL

FUNDAMENTOS, CONTEXTOS Y ESTRATEGIAS DIDÁCTICAS

CAMBIL HERNÁNDEZ, MARÍA DE LA ENCARNACIÓN / TUDELA SANCHO, ANTONIO

36,95 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat
Editorial:
PIRÁMIDE
Any d'edició:
2017
Matèria
Educació. ensenyament
ISBN:
978-84-368-3760-5
Pàgines:
312
Enquadernació:
Rústica
36,95 €
IVA inclós
Sense estoc - Consultar disponibilitat

Prólogo. El concepto actual de Patrimonio Cultural y su valor educativo. Marco legislativo y clasificación del Patrimonio Cultural. Metodología por proyectos. Enseñanza y aprendizaje del Patrimonio Cultural en el nuevo contexto digital. Emprendimiento en la formación de maestros de Educación Primaria. Patrimonio y paisaje. El patrimonio arqueológico y su didáctica. El patrimonio musical y sus posibilidades didácticas. La ciudad en la memoria. El patrimonio inmaterial, una realidad viva. La Educación Patrimonial en contextos de educación no formal. Los museos y las colecciones universitarias de patrimonio histórico educativo. El aprendizaje-servicio como metodología didáctica del patrimonio. Género y patrimonio. El hecho religioso y el patrimonio cultural.

A partir del esfuerzo colectivo de un amplio grupo de docentes e investigadores del Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales de las Universidades de Granada y Jaén, se han desarrollado los trabajos que se ofrecen en esta obra que, desde el rigor en la mirada y la pluralidad de contenidos, trata de esbozar un camino para la comprensión de la importancia que el estudio y los diferentes usos del patrimonio cultural tienen para la educación hoy, en su acepción más amplia. Un camino que de ningún modo pretende ser el único posible, pero que se presenta como una opción organizada, reflexiva, creativa en su marco teórico, abierta en sus afinidades metodológicas y estratégica en sus derivas prácticas.
Educar en el patrimonio cultural equivaldría hoy, en contextos sociales, políticos y educativos de complejidad creciente, a educar con un renovado talante para la ciudadanía democrática. No se trata solo de comunicar o de enseñar todo un acervo cultural para propiciar su conocimiento, respeto, difusión, protección, incremento incluso, sino también de buscar prioritariamente la promoción de sujetos con actitudes críticas, capaces de reflexionar, investigar, valorar, emocionarse y en definitiva comprometerse con la sociedad que integran, con su cultura y las posibilidades de mejora y enriquecimiento de su en­torno.
La obra se estructura en tres bloques temáticos: fundamentos para la enseñanza y el aprendizaje del patrimonio cultural en el grado de Educación Primaria, referentes disciplinares y didácticos y el patrimonio cultural hoy. Cada uno de ellos integrado por cinco capítulos relacionados. Además del desarrollo teórico propiamente dicho, se hallarán en la obra diversos cuadros didácticos especialmente diseñados tanto para la ampliación y asimilación de contenidos como para el trabajo práctico en el aula.

Articles relacionats

  • INCOMPETÈNCIES BÀSIQUES
    BARDERA, DAMIÀ
    El llibre que explica el com i el perquè del malestar a les aules.L’escriptor i professor Damià Bardera signa una obra personal i ambiciosa que posa llum al malestar de les aules i als problemes de l’ensenyament a casa nostra. A cavall de la narració, l’assaig i el dietarisme, aquest llibre és el testimoni d’un professor de secundària compromès amb els alumnes, les classes i el...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    17,90 €

  • JOAQUIM FRANCH
    FRANCH, JOAQUIM
    A Catalunya no anem sobrats de pedagogs que hagin deixat una petjada indeleble. Quim Franch és un d’ells. Massa desconegut per les noves generacions, tot i tenir una vida breu –va morir als 43 anys–, les seves aportacions a la pedagogia catalana són indiscutibles tant en l’àmbit de l’educació en el lleure com en l’anàlisi des de dins de l’escola com a institució i del grupclass...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,00 €

  • TRES MESOS DE VACANCES
    ROSSELL, NEUS
    Un elogi en clau d'humor a la vocació de mestre i una reivindicació del poder que té l'educació en la nostra societat. Com s'ho fan els mestres per quadrar els horaris quan falta un professor? Com es gestiona la diversitat a les aules? Com és una reunió amb un pare que creu saber més d'educació que la mestra i que sempre es posiciona a favor del seu fill? Un ofici, el de mestre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    20,90 €

  • ROSA SENSAT
    BESALÚ, XAVIER
    Aquesta publicació retrata la vida i obra de Rosa Sensat, una pedagoga que portà a terme una revolució pacífica a favor dels drets dels infants i de la igualtat de la dona. Moltes de les seves propostes pedagògiques i socials continuen parlant al nostre present i ofereixen elements de reflexió sobre els reptes que avui tenim plantejats en el camp educatiu. El llibre reuneix un ...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    27,00 €

  • LA GOSADIA D'ENSENYAR
    BATET ROVIROSA, MARIA
    En sé prou? M'explico bé? I si no agrado als alumnes? Com puc vèncer el desànim? Són pensaments que en un moment o altre ha tingut tothom qui es dedica a ensenyar. Darrere la voluntat de fer de mestre hi ha un compromís, una idea sobre el sentit transformador d'aquesta feina i molt de coratge. Per fer aprendre cal haver après abans. Per ser referents cal haver vençut pors i feb...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    19,00 €

  • LA PEDAGOGIA DEL PROJECTE
    TROBAJO PUJADAS, NÚRIA
    Aquest llibre explica els orígens del mètode del projecte –una metodologia activa i globalitzada– als Estats Units i alguns dels precedents al nostre país. Parla de quina ha de ser l’actitud del docent que vulgui treballar amb aquest sistema i de l’avaluació formativa com un dels eixos del mètode. La pedagogia del projecte. La mirada al cel i els peus a terra també narra, sobre...
    En estoc - Disponibilitat immediata

    23,00 €