Si entenem leducació com un aprenentatge per a la vida, veurem que depassa la mera fun-ció instrumental i sestén al desenvolupament integral de la persona. El ioga treballa des daquesta perspectiva, tenint en compte que som una unitat: cos, ment, emocions, espiritu-alitat.
Lescola és un espai per al coneixement dun mateix i del món; en ella podem desenvolupar les qualitats que ens fan realment humans.
El ioga contribueix a despertar les «intel·ligències múltiples» que tenim dins, a ser més conscients, creatius, intel·ligents, més feliços i lliures. Els nens són com llavors que van creixent i desenvolupant les seves potencialitats i nosaltres els acompanyem en aquest procés.
Per poder realitzar un bon aprenentatge, el cos ha destar relaxat; la respiració ha de ser lliure; les emocions, equilibrades, i la ment, concentrada: «aprendre a aprendre».
Aquest llibre va dirigit a docents, pares, educadors i a totes les persones interessades en leducació com a motor de canvi. Consta duna part teòrica i una part pràctica, amb una ex-tensa gamma dexercicis i unitats didàctiques per a practicar el ioga a lescola, així com una avaluació dels resultats de la seva pràctica a diferents escoles.