Primer volum de la nova col·lecció Mirades, de lEditorial Barcino. Autors catalans contemporanis vius de prestigi, sencaren a la tradició (catalana, occidental) des de la seva mirada, i hi dialoguen, la reivindiquen, la reinterpeten o fins i tot, la reescriuen adreçant-se directament al lector davui.
Amb Rodoreda és un mapa, Mercè Ibarz, fa un itenerari per la seva memòria personal , cultural i col·lectiva. A partir de la lectura de les obres de Rodoreda, Ibarz desplega «set tombs per la imaginació lectora i pels revolts de lofici descriure» i escriu una autèntica memòria daprenentatges en què tant ens parla de Calvino, de Natàlia Ginzburg, dAnna Murià; de la Barcelona dels anys 20; de Led Zeppelin; dun viatge a París; del retorn dels exiliats; de la tragèdia de la guerra; de les mirades que van (i han) de suportar les dones creadores (i les dones en general)
En definitiva, ens demostra com una autora com Rodoreda, una de les grans escriptores del segle XX europeu, vista amb els ulls duna altra de les grans autores catalanes contemporànies, esdevé un autèntic mapa des del que interpretar el món, la vida i la cultura.
Un llibre breu, dividit en 7 capítols, il·lustrat amb una vintena dobres dart a tot color, escollides expressament per lautora per il·lustrar el text, que es llegeix duna glopada i que es rellegeix lentament i amb plaer.